Re: Flowchart

From: Jan Wildeboer (jan.wildeboer_at_gmx.de)
Date: 21. May 2002

Gerd Muncke wrote:
> Hallo,
> hat irgentjemand Erfahrung mit Flowcharts als Programmiervorlage? Ich suche
> Regeln für Flowcharts, da es offensichtlich keine Standards dafür gibt.

Und was ist dann UML - Unified Modeling Language?
http://www.omg.org/uml/

Von der Einführung (ist das jetzt SPAM?):

> The OMG's Unified Modeling Language^(TM) (UML^(TM)) helps you specify,
> visualize, and document models of software systems, including their
> structure and design, in a way that meets all of these requirements.
> (You can use UML for business modeling and modeling of other non-
> software systems too.) Using any one of the large number of
> UML-based tools on the market, you can analyze your future
> application's requirements and design a solution that meets them,
> representing the results using UML's twelve standard diagram types.

Dieser Standard ist zwar ein wenig heftig zu lernen, aber als Lösung in
der Branche durchaus anerkannt.

Jan Wildeboer

Dieses Archiv wurde generiert von hypermail 2.1.2 : 21. May 2002 CEST